Header Image 0
  • 44 BMW's en MINI's op voorraad
  • Erkende BMW en MINI garantie
  • Persoonlijk service
  • Persoonlijk service
  • Leasen en financieren
loder_img

Een moment geduld, uw verzoek wordt verwerkt.

Klepsteelrubbers vervangen MINI

Klepsteelrubbers vervangen MINI

Klepseals zitten over de klepsteel heen om te voorkomen dat de olie vanuit de cilinderkop via de klepsteel en klepgeleider in de verbrandingskamer terecht komen. Indien u het gas loslaat van uw MINI ziet u vaak een blauwe walm uit uw uitlaat komen. Vaak ruiken de uitlaatgassen die uit uw uitlaat komen sterk naar olie. Indien de klepseals van uw MINI aan vervangen toe zijn kunnen de gespecialiseerde MINI autotechnici van AutoVitel deze voor u vervangen. Uiteraard kan de werkplaatschef van AutoVitel u vooraf een offerte uitbrengen voor deze reparatie

Veelgestelde vragen

Hoe merk ik dat de klepsteelrubbers van mijn MINI vervangen moeten worden?

  • Er zijn een aantal symptomen die erop kunnen wijzen dat de klepsteelrubbers of klepseals van uw MINI vervangen moeten worden. Een veel voorkomend symptoom is dat er een blauwe rookwalm uit de uitlaat van uw MINI komt bij het accelereren of het loslaten van het gaspedaal. Deze walm ruikt sterk naar olie. Ook kan het zo zijn dat er een aanslag zichtbaar is in de uitlaat en/of op de achterkant van uw MINI. Problemen met de klepsteelrubbers / klepseals gaan vrijwel altijd gepaard met een hoog olieverbruik.

Hoe worden de klepsteelrubbers van mijn MINI vervangen?

  • Wanneer de klepsteelrubbers vervangen moeten worden, worden eerst de kleppendeksel en nokkenassen geheel verwijderd. Ook wordt de distributieketting voor een deel gedemonteerd. Al met al is dit een klus die vakmanschap en deskundigheid vereist. De autotechnici van AutoVitel zijn gespecialiseerd in het vervangen van klepsteelrubbers / klepseals. Vraag nu een offerte aan!

Wat gebeurt er wanneer ik de klepseals van mijn MINI niet laat vervangen?

  • Wanneer de klepsteelrubbers van uw MINI uitgedroogd zijn, komt het vaak voor dat uw MINI een (te) hoog olieverbruik heeft. Wanneer u dit niet laat verhelpen kan uw MINI motorschade oplopen door te weinig olie. Ook kan de katalysator kapotgaan omdat deze verzadigd raakt met olie. Daarnaast is de blauwe rook die uit de auto komt zeer vervuilend. Ook is de kans aanwezig dat uw MINI niet door de Apk-keuring komt wanneer de klepsteelrubbers er slecht aan toe zijn.

Werkplaatsafspraak plannen?

Morgen Internet - Zorgeloos website